Jako Stowarzyszenie jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów organizującym od kilku lat specjalistyczne szkolenia dla psychologów, pedagogów, terapeutów, pracowników socjalnych, nauczycieli i studentów. Staramy się na bieżąco badać oczekiwania i potrzeby uczestników i dostosowywać do nich tematykę szkoleń, łącząc wieloletnie doświadczenie z odkryciami i wymaganiami nowoczesności.
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń otwartych.
treści archiwalne – projekt zakończony
Budowanie kontaktu pomocowego z dzieckiem – jak dziecko może przeżywać opiekę i pomoc:
Adresaci: przedstawiciele instytucji i organizacji działających na rzecz dzieci w obszarze opieki, edukacji i pomocy, w szczególności: psycholodzy, pedagodzy, wychowawcy, asystenci rodziny, pracownicy socjalni i inne osoby pracujące z dziećmi.
Czas trwania: 1 dzień – 5 godzin dydaktycznych.
Cel: zdobycie przez uczestników wiedzy na temat czynników warunkujących, bądź utrudniających wejście dziecka w kontakt pomocowy i przyjmowanie opieki.
Termin: 30.09.2017
Prowadzący: Kamil Sarnowski, Adrian Drdzeń
Cele:
- Zdobycie wiedzy na temat tego, jak specyfika rozwojowa wpływa na proces wchodzenia w relację pomocową z dzieckiem;
- Zdobycie wiedzy na temat wpływu wzorców przywiązaniowych na proces wchodzenia dziecka w relację pomocową;
- Przyjrzenie się i nadanie znaczenia różnym strategiom obronnym stosowanym przez dzieci.

Identyfikacja symptomów krzywdzenia dzieci
Adresaci: pracownicy placówek oświatowych, psycholodzy, pedagodzy, wychowawcy, asystenci rodzinni, pracownicy placówek pieczy zastępczej, pracownicy socjalni i inne osoby pracujące z dziećmi i na rzecz dzieci.
Czas trwania: 1 dzień, 10 godzin szkoleniowych (×45 min) + przerwy.
Cel szkolenia:
- uwrażliwienie na problem przemocy i wykorzystywania seksualnego dziecka;
- zaznajomienie z formami krzywdzenia dzieci, czynnikami ryzyka krzywdzenia oraz symptomami u dzieci doświadczających przemocy i wykorzystywania seksualnego;
- zwiększenie uważności na dzieci krzywdzone lub zagrożone krzywdzeniem;
- nabycie umiejętności nawiązania kontaktu i prowadzenia rozmowy w sytuacji podejrzenia krzywdzenia.
Termin: 18.10.2017
Prowadzący: Paulina Wróbel, Adrian Drdzeń

Zespół stresu pourazowego u dzieci - jak rozpoznawać i leczyć
Adresaci: przedstawiciele instytucji i organizacji działających na rzecz dzieci w obszarze opieki, edukacji i pomocy, w szczególności: psycholodzy, pedagodzy, wychowawcy, asystenci rodziny, pracownicy socjalni i inne osoby pracujące z dziećmi.
Czas trwania: 1 dzień – 10 godzin dydaktycznych.
Cel: dobycie przez uczestników podstawowych umiejętności rozpoznawania syndromu PTSD u dzieci oraz podstawowych wskazówek dotyczących podejmowania działań w tym zakresie.
Termin: 16.10.2017
Cele szkolenia:
- nabycie wiedzy dotyczącej problematyki stresu pourazowego,
- poznanie podstawowych sposobów interwencji w przypadku objawów stresu pourazowego u ucznia.
- rozróżnienie między zwykłym stresem a stresem pourazowym,
- rozpoznanie objawów stresu pourazowego,
- znajomość fazy reakcji stresowej.
Prowadzący: Adrian Drdzeń, Paulina Wróbel
